Lektion 15: måndag 15e mars

Tack för den här kursen!

Ni var som alltid fantastiska! På onsdag flyttas den här sektionen till ”Arkiv”, men där kommer den att vara kvar troligtvis hela 2021.

Nästa kurs börjar 22e mars

Här är en länk till nästa kurs:

UPPDATERING: Jag är lärare för nästa kurs!

Vill du repetera vad vi har gjort?

Gör då följande: Framstegstest B1+B2

13-15 + facit

• Återkom gärna om vilka du tyckte var svåra. Jag kan exempelvis ge tips på extramaterial eller förklaringar.

Vi hann inte med den här uppgiften i ÖB. Maila mig gärna om ni har frågor om den (det går bra att maila mig efter kursen)

155: Prepositionsfraser

Eller skrivuppgiften jag länkat nedan:

• Jag ger feedback upp till en månad efter kursens slut.

Skrivuppgift

• Ni kan exempelvis välja skrivuppgiften för kap 14 på s. 201 eller en tidigare/senare skrivuppgift.
  • På den här länken hittar du en sammanfattning av samtliga skrivuppgifter i Textböckerna.

Hur vet jag vilka kurser du har som lärare?

Det är en bra fråga för det varierar kraftigt! Mitt tips är att du intresseanmäler dig för mitt personliga nyhetsbrev, som jag mailar ut på den 15e varje månad om vilka kurser jag för stunden och vilka jag kommer att ha.

Jag brukar också ge lite tips läsning och material i varje mail. Du anmäler dig genom att helt enkelt maila mig och säga: Jag vill gärna registrera mig för ditt nyhetsmail!

I sådana fall får du gärmna fylla i mitt Google Formulär genom att trycka på den här länken.

Alla svar är självklart helt anonyma. Om du föredrar en engelsk version kan du istället trycka på den här länken.