8352 Lektion 7

I måndags övade ni att fråga ‘vad är det?’ och att svara på detta på koreanska.

Och ni har lärt

1. A가/이  있어요. : A finns. (eller)  Jag har A.
  2. B가/이  없어요. : B finns inte. (eller) Jag har B.

Ni som inte har kommit till lektion 7 får läsa och gå igenom framtill sidan 79 i kapitlet 2 textboken.

Läxan är att studera sidan 83 själva och att förbereda att introducera ditt rum med vad finns och vad inte finns på koreanska. (i bilden som ni har skickat till mig.)

Vill ni skriva på bloggen om ditt rum då gör det så. Jag ska hjälpa och rätta din läxa på förhand. Annars det är okej att presentera i klassen.

4 thoughts on “8352 Lektion 7

1. 안녕하세요

Nu är det inte många lektioner kvar på koreanskan (3 셋 måndagar till).

Jag har funderat en del då jag många gånger har svårt att få till tid och möjlighet att träna på koreanska inför lektionerna (och ibland även att göra läxorna i tid) och jag hoppas åtminstone att jag inte är helt ensam i detta.

Är det någon/några som skulle vara intresserad att träffas någon timme eller två varje helg innan koreanskan för att bland annat gå igenom läxor, öva på att prata samt diskutera och hjälpa varandra rent allmänt med koreanskan?

Svara på denna kommentar så kan vi försöka boka in något i sådant fall. 🙂

Mvh / 진정으로
    Amanda

ps. Funkar inte helgen kan vi förstås försöka lösa det på en vardagskväll istället ds.

1. Hej! Jag kan lätt tänka mig ses innan lektionerna och öva. Om du/någon annan har facebook så kan ni lägga till mig där – Nina Tuncel.

/Nina

2. Jag känner samma. Ligger ganska mycket efter och vill gärna ses och försöka komma ikapp 🙂 Facebook?

1. Hej igen,

Jag har skapat en grupp på Facebook som vi kan använda när vi ska prata ihop oss. 🙂

Koreanska A1 Folkuniversitetet heter den, om ni inte hittar gruppen kan ni lägga till mig på FB så lägger jag till er i gruppen.

Amanda Bratt