VÄLKOMNA

Lösenord: Folkuniversitetet-P

Läxa till lördag 4 maj

Ingen läxa i ÖB.

TB Kapitel 17  sidan 201. Gör övning D. Ni kombinerar första delen av en mening  i vänster spalt med passande  del i höger spalt. Sedan fortsätter ni med Hur ska man bo? på sidan 202.  Lyssna gärna på texten först med stängd bok och läs den efteråt.  Översätt nya ord.

Till sist sidan 204.  Vad är bäst?   Arbeta enligt instruktionerna i A. Läs därefter texten och kontrollera om ni hörde rätt svar eller inte. Översätt nya ord.

Läs gärna fakta och information  i Bostadsrätt på sidan 205.

OBS! Ni som INTE har skrivit en presentation (läxa till lördagen 20 april)  skriv gärna en sådan och maila mig!!!

Läxa till lördag 27 april

ÖB Kapitel 16 sidan 206, 207 och 208.

TB  Kapitel 16 sidan 192+193 Olika vägar till jobb  Lyssna på ljudfilen, läs och översätt nya ord.

TB  Kapitel 16 sidan 197 Framtiden    Lyssna på dialogen några gånger med stängd bok, läs den sedan och översätt nya ord.

Länkar till dagens anteckningar

DET SVENSKA UTBILDNINGSSYSTEMET

Läxa till lördag 20 april

ÖB Kapitel 16  sidan 200-202

TB  Kapitel 16 Gör först H på sidan 189 och därefter läser ni texten Det svenska utbildningssystemet sidan 190 och 191.  Lyssna på ljudfilen, läs och översätt nya ord.

Skriv en presentation och berätta lite om dig själv och ditt liv (mellan 150 och 200 ord). Ni kan mejla mig texten eller ge den till mig på lördag

Länkar till dagens anteckningar

Information om kursen och annat

TB Kapitel 16 sidan 187-189