Välkomna till B1+ extra intensiv!

Hej och välkomna till bloggen för Folkuniversitetets kurser i svenska med mig Sofia Iaffa Nylén.

I menyraden här ovanför hittar ni information om kursen B1+ extra intensiv.

Har ni frågor om kursen, nivån eller läxorna kan ni skriva till min mejladress:

sofia.iaffa-nylen@folkuniversitetet.se

Om mig

Jag heter Sofia Iaffa Nylén och arbetar som lärare i svenska på Folkuniversitetet. Jag studerar svenska språket parallellt på Stockholms Universitet och har en magisterexamen i litteraturvetenskap. Jag har också studerat franska och italienska och jobbar även som guide på Vasamuseet, där jag håller guidade visningar på svenska, engelska och spanska. Jag gillar litteratur och språk!

På fritiden gillar jag att umgås med mina vänner och min pojkvän, träna yoga och cykla i Stockholm och i skärgården. Jag gillar att resa också: halva min släkt bor i Spanien och därför åker jag ofta dit för att hälsa på dem – och min kille är från Italien, så nu åker jag mycket dit också!

IMG_20140929_163522

Nu vill jag gärna läsa om er kursdeltagare! Skriv en kort presentation om dig själv i kommentarsfältet, så lär vi känna varandra mer.

//Sofia

6 tankar kring ”Välkomna till B1+ extra intensiv!

1. Hej-hej!

Jag såg en Spotify app på din dator. Gillar du en musik? Vilken musik lyssna du mest? Kan du dela med oss några exampel?

1. Hej Alexey,

Ja, jag älskar musik! Jag lyssnar mest på blues, pop och r&b, men jag gillar folkmusik också!
      Några exempel på musikartister som jag tycker är bra är t.ex. svenskan Kristin Amparo (albumet ”A Dream”) och den svenska gruppen Amason.

Vi ska lyssna på lite svensk musik i klassrummet snart.

God kväll! /Sofia

2. Hej, Jag heter Laleh. Jag kommer från Iran. Jag har varit i Sverige ungefär 7 år. Tvär jag pratade så mycket på jobbet inan, men jag är mellan två job så tänkte jag det är bra tid att fokusera och utveckla min svenska. Jag jobbar i IT. På fritiden träna jag yoga, cykla och simma. Jag fotografera så mycket och älska att resa!

3. Jag heter Deborah Goffner. Jag bor i Stockholm i 4 ar med min sambo som är svensk. Jag är född i USA men jag bodde 26 ar i Frankrike. Jag har tva barn, tva bonus barn och ett bonus barn barn. Jag bor ocksa halv tid i Senegal. Jag är forskare i biologi, precis med växter. Jag jobbar med Senegals regering pa miljöplanering. . När jag är här i Sverige, sitter jag pa Stockholms universitetet. Pa fritiden, gillar jag paddlar kayak, cyclar runt Stockholm, läser och ga pa bio (bland annat ! ). Jag tycker om reser ockso!

4. Hej. Jag heter Michael och jag kommer fra USA. Jag har bott i Danmark i tre år för mitt job. Före det jag har bott i Cleveland, Ohio. Jag har en svensk sambo. Vi avgjorde jag skulle flytta till Stockholm. Den har är min 4 månad i Sverige.

Jag har just sluta mit jobb därför jag tycker om in så mycket. i somaren jag ska pluggar svenska och söker efter et nyt jobb.

5. Hej hej!!
    Jag heter Mridu och kommer jag från Indien. Jag har varit i Sverige för nästa två år. Jag jobbar som IT Konsult . Innam knommer till Sverige, jobbar jag i USA för några år.
    Jag gillar att resa, läsa boker och skriva.